Werk je bij een culturele-of non-profitorganisatie en komen de volgende vragen jou bekend voor:
Dan doen wij graag een bezoekersonderzoek voor je, ook wel bekend als publieksonderzoek.
De verzamelde data van een bezoekersonderzoek kun je onder andere gebruiken om je bezoekers in te delen in profielen en ze zo beter te bedienen. Met de bezoekersprofielen verbeter je de bezoekerservaring en stem je deze beter af op hun wensen. Ook weet je of je de programmering moet aanpassen om de beoogde bezoekers te bereiken.
Een bezoekersonderzoek biedt tevens de mogelijkheid om te leren wat de impact is die je maakt op je bezoekers: komt je boodschap over? Maak je indruk? Laat je iets nieuws zien? De resultaten kun je bovendien gebruiken ter verantwoording aan besturen en subsidiegevers. De resultaten van een bezoekersonderzoek zijn dus handig om zelf van te leren, je werk en je impact te verbeteren, maar ook om keuzes en subsidies te verantwoorden.
Werk je bij een organisatie met veel publiek? Zoals een museum, bibliotheek, theater, theatergezelschap, muziekschool of welzijnsorganisatie? Dan is bezoekersonderzoek een goede manier om informatie te verzamelen. Wij kunnen jou hierbij helpen.
Wij richten ons specifiek op non-profitorganisaties en de creatieve industrie. De reden hiervoor is dat wij deze organisaties goed kennen vanuit eerdere onderzoeken die we hebben gedaan, waaronder bezoekersonderzoek.
Wij zijn een klein bureau en sterk betrokken bij de onderzoeken die we uitvoeren. Dit maakt ons werk leuker en het onderzoek persoonlijker. We spelen in op wat we zien en onderzoeken. Er wordt gekeken naar jouw data die je ontvangt in een unieke rapportage, speciaal voor jou geschreven. Dus geen standaarden en automatisering. Op deze manier geven wij een extra dimensie aan de onderzoeksresultaten.