Agenda

  • vr
    26
    aug
    2016

    Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam

    Wij geven een workshop tijdens de Uitmarkt Businessdag in Amsterdam. Deze middag markeert de aftrap van het landelijke culturele seizoen. Aanwezig zijn 400 mensen uit de culturele en zakelijke sector.

    Thema: Hoe kun je data verzamelen? Alternatieven voor Big Data.

    Door de onzekerheden en kostbaarheid lijkt het analyseren van big data (nog) een lastige onderzoeksmethode voor de kleine en middelgrote organisaties in de culturele sector. In deze workshop leg ik aan de hand van een interactieve quiz uit welke alternatieve en toegankelijke methoden er zijn om inzicht te krijgen in je doelgroep en de effecten van je activiteiten. En gaan we samen aan de slag met het vinden van de juiste onderzoeksmethoden bij een aantal onderzoeksvragen die binnen de sector leven.

    Aanmelden voor de workshop kan via de site van de ABN AMRO Business Dag.

  • do
    13
    okt
    2016

    Hotel en conferentiecentrum Woudschoten, Zeist

    Je wilt op een gedegen manier onderzoeken of jouw beleid of project daadwerkelijk effect heeft. Maar hoe? Tijdens deze tweedaagse training leer je hoe je een onderzoek in elkaar zet om zelf effecten te meten. We belichten in twee dagen onderzoek doen in de volle breedte waarbij we alle stappen van een onderzoek doorlopen. Van het formuleren van de juiste onderzoeksvraag, tot het vertalen van de resultaten naar actiepunten. Zo krijg jij de handvatten aangereikt om in de toekomst zelfstandig effecten te meten.

    Meer informatie en aanmelden:

    klik hier.

  • di
    08
    nov
    2016

    Hotel en conferentiecentrum Woudschoten, Zeist

    Zo zorg je dat een extern onderzoeksbureau relevante informatie oplevert

    Als je een extern onderzoeksbureau inschakelt, dan wil je wel zeker weten dat je aan het eind van de rit alle relevante informatie boven tafel hebt. Het is dus zaak dat jij het bureau zo aanstuurt, dat je krijgt wat je nodig hebt. Tijdens deze praktische workshop doorlopen we alle stappen die jij als opdrachtgever moet zetten. Het juiste onderzoeksbureau selecteren, een goede onderzoeksvraag stellen, het onderzoek plannen, vragen stellen tijdens het onderzoeksproces, bijsturen… Kortom: het onderzoek zo begeleiden dat jij uiteindelijk bruikbare informatie hebt waarmee je vervolgstappen kunt zetten.

    Meer informatie over deze workshop

  • do
    24
    nov
    2016

    Hotel en conferentiecentrum Woudschoten, Zeist

    Optimaal projectresultaat door effectief evalueren en monitoren

    Wil jij optimale uit je project of beleid halen? Dan is relevante informatie onmisbaar. Zo maak je weloverwogen afwegingen en neem je gefundeerde beslissingen. Bovendien kun je achteraf op een gedegen manier verantwoording afleggen en concrete resultaten laten zien. Evaluaties, effectmetingen en monitoren zorgen dat jij die juiste gegevens voorhanden hebt. Tijdens deze praktische workshop krijg jij de handvatten aangereikt om deze gegevens zelf boven tafel te krijgen en op een effectieve manier te rapporteren.

     

    Meer informatie over deze workshop


Back to Top ↑
  • Wat anderen over ons zeggen

  • Nieuwsbrief

    ‘Download GRATIS mijn e-book ‘TomTom voor onderzoek’ en ontvang elke 4 weken tips en artikelen over effectmeting en doelbereik.’

    OnderzoekPlaatje3

  • Contact

    • Tel. 06 4288 7729
    • E-mail: info@claudiadegraauw.nl
    • Adres: Schimmelpenninckstraat 39b
    • Postcode: 5121 HM
    • Plaats: Rijen